Naše zásady alebo prečo s nami?

Za ten krátky čas nášho pôsobenia na trhu s nehnuteľnosťami sme spozorovali pár "trikov" konkurenčných realitných kancelárií, ktoré tak trochu nechápeme a zaručujueme sa, že u nás sa s nimi nestretnete. Tu sú:

1. FALOŠNÝ KUPEC/FALOŠNÉ INZERÁTY

Maklér si nahodí inzerát, ktorý nie je pravdivý. Väčšinou ide o dopyt, napr.  „Kúpim byt v centre.“ Ide ale iba o odchytávanie predávajúcich. To, že tento „klient“, ktorý chce kúpiť byt je realitka sa predávajúci často dozvedá až pri osobnom stretnutí, kde sa maklér dostáva k nehnuteľnosti a snaží sa získať exkluzivitu.

Falošný kupec je potom fiktívna postava, vďaka ktorej sa maklér rovnako snaží získať exkluzivitu. Vymyslí si, že tento záujemca chce nehnuteľnosť kúpiť a má vážny záujem, ale najskôr dá Vám ako majiteľovi podpísať exkluzívnu zmluvu o sprostredkovaní. Po podpísaní zmluvy si tento "kupec", ktorý bol tak presvedčený o Vašej nehnuteľnosti, kúpu rozmyslí a Vy máte exkluzivitu s niekým, kto Vás vlastne podviedol.

2."SÚKROMNÁ OSOBA"

Niektorí makléri vystupujú v inzerátoch ako súkromné osoby - dôvod je jasný, chcú sa znova dostať ku kupujúcim, ktorí pravdu často zisťujú až na obhliadke.

3.CENA

Uvádzaná cena v inzeráte je bez provízie pre realitnú kanceláriu. Vyzerá to lákavo, cena je na oko nižšia, no pri vážnom záujme zistíte, že cena sa navýši o poplatky a sprostredkovateľskú odmenu.

Videli sme už aj cenu, ktorá bola nižšia ako suma, ktorú chce majiteľ - príklad: Majiteľ pýta za byt 62 000 Eur a maklér ho inzeruje za 61 900. Dôvodom je konkurencia, pretože ten istý byt inzeruje napr. 5 maklérov - niektorí za 62 000, niektorí uvádzajú sumu aj s províziou, čiže povedzme 63 900 (tlieskame), no a sú tu experti, ktorí pýtajú menej ako majiteľ - chcú docieliť to, aby záujemca zavolal im, veď ponúka najnižšiu cenu.

Ešte horši prípad, s akým sme sa stretli je uvádzanie ceny, ktorá je nižšia o niekoľko desiatok tisíc ako je suma, ktorú chce majiteľ za svoju nehnuteľnosť. Takéto prípady sa dejú väčšinou pri drahších nehnuteľnostiach, príklad: majiteľ chce za svoju novostavbu 250 000 Eur a realitka ju inzeruje za 179 000 Eur (true story). Jednoducho naláka kupcu a potom sa snaží "vyjednávať" o cene. Krásne.

4.ZAVÁDZANIE A NEODBORNOSŤ

Príklad: V inzeráte sa dočítate, že byt, ktorý Vás zaujíma prešiel kompletnou rekonštrukciou - je to tam takto pekne napísané. Na obhliadke ale zistíte, že byt bol akurát tak vymaľovaný a bolo vymenené okno v spálni :) Buď ide o nedôslednosť pri spisovaní inzerátu a informácií o nehnuteľnosti alebo je to cielené zavádzanie. Nevieme, čo je horšie.

Pozn.:  Netvrdíme, že my sme neomylní a že v našich inzerátoch sa nemôže vyskytnúť nejaká chybička. Rozhodne to však nie je cielené zavádzanie a na odbornosti pracujeme každý deň :)